Zašto dobri ljudi odlaze? – Tri poteza koja razlikuju lidere od šefova

Sve češće čujemo da „ljudi ne napuštaju kompanije – napuštaju lidere“.

Dobar lider može motivirati tim i u nesigurnim vremenima, dok loš lider može potaknuti ljude na odlazak čak i kad imaju odličnu plaću. U svijetu u kojem se sve brzo mijenja, pitanje je: što lideri mogu napraviti danas kako bi svojim ljudima pružili i sigurnost i priliku za rast?

Tri poteza koja lideri mogu početi uvoditi u svoje organizacije:

  1. Tjedni check-in (15 minuta)

Umjesto sastanaka koji se svode na izvještavanje, uvedite kratke razgovore fokusirane na ljude. Umjesto „Što si napravio ovaj tjedan?“, koristite pitanja koja potiču coaching pristup:

  • Što ti je trenutno najveći izazov u radu?
  • Koje opcije vidiš da ga riješiš ili da ga zajedno riješimo?
  • Što ti od mene treba da bi mogao napredovati?

Kada lider samo prima informaciju, tim ostaje pasivan. Kada lider sluša i postavlja pitanja, ljudi preuzimaju odgovornost i razvijaju samopouzdanje. Upravo tu se vidi prijelaz od šefa prema lideru – šef traži izvještaj, lider razvija ljude.

  • Iskrenost u komuniciranju s timom

Lider ne mora znati sve. Autentičnost i transparentnost vrijede više od lijepih riječi bez pokrića. Najbrži način da se izgubi povjerenje je šutnja. Ljudi su dovoljno zreli da podnesu nesigurnost, ali teško podnose osjećaj da se s njima nešto skriva. Ako odluka još nije donesena, recite to. Ako se proces otegnuo, zahvalite na strpljenju.

U krizama i reorganizacijama pokazalo se da timovi ne gube povjerenje zbog loših vijesti, nego zbog nedostatka komunikacije. Lider koji je iskren, i kad nema sve odgovore, gradi kredibilitet.

  • Postepeno gradite kulturu stabilnosti i inovativnosti


Ljudi trebaju sigurnost – jasne procedure, podršku i dosljednost. Ali jednako tako trebaju i prostor za rast – pravo da predlože ideju, isprobaju nešto novo i pogriješe bez straha od kazne.

Najbolji način nije isti za svaku organizaciju. Balans stabilnosti i inovacije treba pronaći u skladu s prirodom posla, potrebama klijenata i strukturom zaposlenika. Zato promjene treba uvoditi postepeno – testirati što funkcionira, a što ne.

Lideri ne bi trebali bježati od pogrešaka, nego ih koristiti kao priliku za zajedničko učenje. Otvoreno reći timu: „Ulazimo u fazu testiranja više različitih opcija i želimo otkriti što najbolje funkcionira za naš tim i organizaciju.“ Dajte timu vremenski okvir u kojem će nešto biti testirano i nakon testnog perioda osigurajte prostor za dvosmjernu komunikaciju o iskustvima uvođenja (npr. evaluacijski grupni sastanak ili anketna evaluacija – „što funkcionira, a što mijenjamo?“). Takav pristup gradi povjerenje, uklanja strah i daje zaposlenicima osjećaj da su uključeni, vrednovani i da svojim doprinosom oblikuju radno okruženje.

Ključne vještine koje čine razliku

Da bi mogli primijeniti ove poteze, lideri trebaju razvijati set vještina koje ih razlikuju od šefova:

  • emocionalnu inteligenciju – prepoznati vlastite emocije i razumjeti druge,
  • empatično vođenje – pitati „kako si?“ i aktivno slušati, željeti razumjeti,
  • delegiranje i razvoj – povjerenje umjesto micromanagementa,
  • feedback kulturu – redovitu i konstruktivnu, umjesto kulture traženja krivca,
  • strateško razmišljanje – povezivanje svakodnevnog rada sa svrhom i vizijom.

Zašto je ovo važno poslodavcima?

Stil vođenja postaje presudni faktor privlačenja i zadržavanja talenata. Lideri su svakodnevno lice kompanije i njihov stil direktno oblikuje reputaciju poslodavca. Oni koji uspiju svojim ljudima pružiti i sigurnost i prostor za rast, ne samo da zadržavaju ljude, nego i grade organizacije u kojima najbolji žele raditi.

Podijeli:

Poslednje sa bloga

Tko je TIM Profesio? Aayusha

Pri našem timu se pridružila Aayusha, naša nova Konzultantica za zapošljavanje, koja će svojim znanjem i iskustvom doprinositi razvoju našeg tima i podršci klijentima u

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.