Povjerenje koje gradimo u timu – i s klijentima

Kad govorimo o timovima, često se spominju ciljevi, strategije i procesi. Ali istina je da iza svakog uspješnog projekta uvijek stoji nešto puno dublje – tim. To su ljudi koji mogu pokazati svoje najbolje strane, bez straha od osude i bez potrebe da skrivaju nesigurnost.

Naša nedavna anketa pokazala je da su povjerenje, poštovanje i emocionalna inteligencija ključni sastojci zdravog tima. I u zadnje vrijeme kao da se ta svijest širi sve više, što je zaista ohrabrujuće. Zanimljivo je kako upravo u tim “mekim” stvarima ljudi prepoznaju ono što im u svakodnevnom radu najviše znači.

Svi smo barem jednom doživjeli trenutak kada nešto pođe po krivu. Netko napravi grešku, klijent postavi neočekivano pitanje, rokovi postanu nerealni – ipak smo svi samo ljudi, ne roboti. U takvim trenucima nije presudan savršen plan, nego način na koji reagiramo jedni na druge. Hoće li kolega osjetiti osudu ili razumijevanje? Hoće li klijent vidjeti samo stručnost ili i ljudsku stranu – spremnost da zajedno prođemo kroz izazov? Jesmo li izgubili onu humanu notu i razumijevanje za druge?

Primjera ima mnogo, ali jedan nam je ostao u sjećanju kao odličan primjer iz kojeg svi možemo učiti. Projekt u kojem je klijent u posljednjem trenutku promijenio cijelu strategiju, a vremena je ostalo malo, jako malo. I što sada? Mogli smo reagirati strogo prema procedurama i stvoriti dodatnu napetost i paniku, ali odlučili smo stati zajedno, slušati i tražiti rješenja. Bilo je trenutaka napetosti, frustracije, pa čak i sumnje, ali birali smo povjerenje i otvorenu komunikaciju- i toleranciju. Na kraju nije bio važan samo tehnički rezultat – bio je to odnos u kojem su svi osjećali da ih se vidi, razumije i cijeni, i klijenti i zaposlenici. Dobili smo još veće povjerenje klijenta, ali i snažniji i povezaniji tim.

Za nas to znači da povjerenje i sigurnost nisu samo riječi, nego nešto što živimo svaki dan – u razgovorima, u malim gestama pažnje, u spremnosti da saslušamo i klijenta i kolegu. I ta ljudskost je ono što čini razliku.

S vremena na vrijeme dobro se zapitati: koliko često u svom poslu stvarno primijetimo te trenutke – kada je netko podržan, kada se čuje njegova ideja, kada se pogreška pretvori u priliku za učenje?

I kad sve sagledamo, ono što ostaje je jednostavno: ljudi rade najbolje kad se osjećaju vidjeno, poštovano i sigurno. A upravo u tim trenucima povjerenja nastaju suradnje koje su istinski autentične i inspirativne – i u timu i s klijentima.

Podijeli:

Poslednje sa bloga

Tko je TIM Profesio? Ivana

Našem regulatornom timu pridružila se nova kolegica Ivana na radnom mjestu HR administrator.Ivana dolazi s iskustvom u administraciji te će svojim znanjem i vještinama doprinjeti

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.