Evidencija radnog vremena – izmjene

U Republici Hrvatskoj su se u posljednje vrijeme dogodile važne promjene vezane uz evidenciju radnog vremena, posebno u vezi s novim Zakonom o radu koji je stupio na snagu u siječnju 2023. godine.

Na snagu stupa sa 01.10.2024. godine nakon 7 godina i novi Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja evidencije o radnicima zaposlenim kod poslodavca.

Donosimo vam nekoliko ključnih promjena u evidenciji radnog vremena:

1.Preciznija evidencija: Poslodavci su obavezni detaljno voditi evidenciju radnog vremena svih zaposlenika. U evidenciji mora biti zabilježeno svako stvarno vrijeme početka i završetka rada, uključujući rad u slučaju prekovremenih sati, rada nedjeljom, noćnog rada, te rada na blagdanima i drugim neradnim danima.

    2.Digitalizacija: Iako nije nužno, mnogi poslodavci uvode digitalne sustave za praćenje radnog vremena zbog lakše kontrole i poštivanja zakonskih odredbi. Tradicionalni papirnati sustavi još su uvijek dozvoljeni, ali digitalne evidencije često olakšavaju posao, posebno kod većih sustava.

    3.Pravo na uvid u evidenciju: Radnici imaju pravo uvida u vlastitu evidenciju radnog vremena. Poslodavci moraju omogućiti radnicima da provjere evidenciju i zatraže ispravke ukoliko uoče nepravilnosti.

    4.Kontrole i kazne: Inspektorat rada ima ovlasti provoditi strože kontrole evidencija radnog vremena, a poslodavcima koji ne vode evidenciju ili je ne vode ispravno prijete veće kazne. Ove kazne mogu biti značajne, posebno za poslodavce koji redovito krše pravila.

    5.Fleksibilniji oblici rada: S obzirom na porast popularnosti rada na daljinu (remote work) i hibridnih modela rada, poslodavci su dužni prilagoditi evidenciju rada i za takve zaposlenike. Zakon ne precizira posebne obveze za praćenje rada na daljinu, ali poslodavac je odgovoran za točnu evidenciju.

    6.Dodatna evidencija za posebne oblike rada: Evidentira se i vrijeme koje radnik provede na dežurstvima, pripravnosti, te vrijeme na obuci ili edukaciji ukoliko je organizirana od strane poslodavca.

      Ove promjene osiguravaju veću transparentnost i preciznost u praćenju radnog vremena, štiteći kako prava radnika, tako i odgovornosti poslodavaca.

      U idućem članku donosimo još detaljnije na koje promjene treba posebno obratiti pažnju ina koga se najviše odnose.

      Podijeli:

      Poslednje sa bloga

      Tko je tim Profesio? Hrvoje

      Našem se timu pridružio novi kolega Hrvoje na radnom mjestu HR administrator. Drago nam je da se našem timu pridružio još jedan član i veselimo

      Evidencija o radnom vremenu radnika

      U prošlom članku smo vam objasnili koje su se izmjene dogodile u evidencijama s radnicima te  evidencijama o fizičkim osobama na temelju drugih ugovora,. U