Kako pravilno odabrati agenciju za zapošljavanje stranih zaposlenika u Hrvatskoj?

S obzirom na to da u Hrvatskoj djeluje stotine agencija za zapošljavanje, odabir prave može biti izazovan. Da biste učinkovitije prošli kroz ovaj proces, razmotrite sljedeće detaljne smjernice:

1. Provjerite pravno usuglašavanje

a. Pregledajte detalje registracije

Istražite registraciju agencije u sudskom registru. Potražite ime agencije i ključne osobe – vlasnike, osnivače i direktore. To će vam pružiti uvid u legitimnost i povijest agencije. Česte promjene u poslovnim subjektima ili vlasništvu mogu ukazivati na nestabilnost ili nedostatak profesionalizma.

b. Istražite financijska izvješća

Za agencije koje su u poslovanju duže od godine dana, zatražite i pregledajte njihova financijska izvješća ili izvode. Financijska izvješća pomoći će vam u procjeni financijskog zdravlja i stabilnosti agencije. Konzistentan zapis o solidnom financijskom učinku je pozitivan indikator.

c. Potvrdite licencu

Provjerite da li agencija posjeduje važeću licencu Ministarstva rada i mirovinskog sustava. Licenca osigurava da je agencija pravno ovlaštena za obavljanje djelatnosti zapošljavanja. Broj licence trebao bi biti jasno naveden u prijedlogu ugovora odmah nakon imena agencije. Ako je potrebno, kontaktirajte Ministarstvo rada i mirovinskog sustava radi potvrde valjanosti licence agencije.

Savjet: Osiguranje pravne usklađenosti agencije štiti vas od mogućih pravnih problema i osigurava da surađujete s uglednom organizacijom.

2. Razumijevanje modela usluga

a. Posredovanje u zapošljavanju

Agencija identificira i zapošljava radnike, pomaže pri podnošenju zahtjeva za radne i boravišne dozvole te olakšava njihov dolazak u Hrvatsku. Kada zaposlenici stignu, poslodavac preuzima odgovornost za upravljanje zaposlenicima i obavljanje potrebnih dozvola.

Prednosti: Osigurava direktno zapošljavanje i podršku u početnim fazama zapošljavanja.

Nedostaci: Poslodavac snosi odgovornost za upravljanje dozvolama i administraciju zaposlenika od samog početka.

b. Dodjela radnika

Agencija djeluje kao poslodavac, zapošljava radnike izravno, a zatim ih privremeno dodjeljuje vašoj tvrtki. Agencija preuzima sve administrativne odgovornosti, uključujući obračun plaća i usklađenost sa zakonima o zapošljavanju.

Prednosti: Pruža fleksibilnost i smanjuje administrativni teret za poslodavca.

Nedostaci: Obično ima veće troškove u usporedbi s posredovanjem u zapošljavanju.

Savjet: Odaberite model koji odgovara operativnim potrebama vaše tvrtke i ograničenjima proračuna. Razgovarajte o svakom modelu s agencijom kako biste razumjeli kako se uklapa u vaše specifične zahtjeve.

3. Procijenite naknade i troškove

a. Zatražite reference

Zatražite reference od drugih tvrtki koje su koristile usluge agencije. Potražite svjedočanstva ili studije slučaja na web stranici agencije ili zatražite izravne povratne informacije od prethodnih klijenata. Reference pružaju uvid u pouzdanost agencije, kvalitetu usluga i zadovoljstvo klijenata.

b. Usporedite troškove

Pitajte o strukturi naknada i usporedite je s industrijskim standardima. Za usluge posredovanja, tipični trošak kreće se između jednog i dva bruto plaće po radniku. Razumijevanje raspodjele troškova pomaže vam u procjeni jesu li naknade razmjerne. Ako su troškovi značajno niži, istražite kako agencija upravlja svojim troškovima. S druge strane, ako su troškovi viši, zatražite detaljno obrazloženje od agencije.

c. Pregledajte ugovore

Pažljivo pregledajte prijedlog ugovora, fokusirajući se na cijenu usluga, dodatne naknade i opseg uključenih usluga. Provjerite nema li skrivenih naknada ili nejasnih uvjeta. Transparentan ugovor pomaže u prevenciji nesporazuma i osigurava da točno znate za što plaćate.

Savjet: Sveobuhvatno razumijevanje troškova i usluga osigurava da dobijete dobru vrijednost za svoj ulog i izbjegnete neočekivane troškove.

4. Procijenite iskustvo

a. Iskusni tim za zapošljavanje

Osigurajte da agencija zapošljava stalne regrutere s iskustvom iz zemlje podrijetla stranih zaposlenika koje želite zaposliti. Rekruteri s poznavanjem lokalnog tržišta i kulture olakšavaju bolju komunikaciju i učinkovitije zapošljavanje.

b. Prave konekcije

Provjerite ima li agencija uspostavljene veze s ambasadama i vlastima u zemljama podrijetla stranih zaposlenika. Ove veze su ključne za navigaciju kroz pravne zahtjeve i osiguranje usklađenosti s propisima.

Savjet: Agencija s iskusnim rekruterima i snažnim vezama u zemlji podrijetla poboljšava učinkovitost i uspjeh procesa zapošljavanja.

Procjenom ovih aspekata možete odabrati agenciju za zapošljavanje koja ispunjava vaše potrebe i podržava vaše ciljeve zapošljavanja u Hrvatskoj. Prioritetizirajte agencije koje pokazuju pravnu usklađenost, nude model usluga koji odgovara vašim operativnim zahtjevima i pružaju transparentne i poštene cijene. Ovaj pristup pomoći će osigurati glatki i uspješan proces zapošljavanja stranih radnika.

Trebate dodatnu pomoć?

Ako imate bilo kakvih pitanja ili vam je potrebna pomoć u navigaciji kroz vaše opcije, ovdje smo da vam pomognemo. Kontaktirajte nas na info@profesio.hr i dopustite nam da vam pomognemo u postizanju vaših ciljeva zapošljavanja u Hrvatskoj!

Podijeli:

Poslednje sa bloga

Kako promijeniti karijeru bez stresa

Ljeto je i ponekad na godišnjem kada se odmaknemo od svakodnevnice i začaranog kruga navika kada zastanemo sami sa sobom dođemo do raznih zaključaka. Obično

Tko je tim Profesio? Andrea

Našem timu pridružila se nova kolegica Andrea. Andrea je apsolventica na Pravnom fakultetu, s naglaskom na specijalizaciju u radnopravnom zakonodavstvu, s višegodišnjim iskustvom u financijama

Tko je tim Profesio? Matija

Našem timu se pridružio novi kolega Matija. Matija Mirković je stručnjak za razvoj poslovanja i savjetovanje u području ljudskih resursa s višegodišnjim iskustvom u industriji.