Organizacijska kultura

Korporativna kultura velika je konkurentska prednost, ali je koncept složen. Temelji se na sustavu zajedničkih vrijednosti, društvenih normi te simbola i stavova koji utječu na to kako sudionici unutar organizacije donose odluke, kako se ponašaju i osjećaju. Pokazuje kako su dizajnirani odnosi s kolegama i kako se donose odluke. Sve to izvedeno je iz korporativne kulture koja se odvija na svim razinama organizacije. Uključuje upravu kao i zaposlenike. Korporativna kultura se odlikuje kroz ono za što se organizacija zalaže i što joj je važno. Oblikuje vrijednost kompanije i utječe na rezultat. Pozitivna korporativna kultura utječe na zaposlenike. U najboljem slučaju oni će biti zadovoljniji, a samim time odmah i produktivniji. Manje zaposlenika daje otkaz kad se osjećaju ugodno. To smanjuje trošak ponovnog zapošljavanja, a i omogućuje dugoročno planiranje raspoređivanja radnika. Uz tržišne uvjete koji utječu na tvrtku u njihovim svakodnevnim aktivnostima treba uzeti u obzir i ostale vanjske čimbenike kao što su društveni, politički i ekonomski. Svi vanjski čimbenici utječu na razvoj tvrtke i mogu dovesti do promjene u kulturi.

Tvrtka ima identitet koji je zaposlenicima jasan i koji mogu artikulirati. Zaposlenici znaju strateške ciljeve i svoje radnje usklađuju u skladu s tim. Mogu razvijati i koristiti svoj potencijal u skladu sa strateškim ciljevima. Zaposlenici se dodatno usavršavaju i sposobni su savladati nove izazove. Vodstvo se temelji na dobroj konkurenciji i suradnji, a ne na natjecanju. Korporativna kultura je nešto poput karaktera tvrtke i očituje se na različite načine. Organizaciju možemo shvatiti kao uslužno orijentiranu i inovativnu ili zaostalu i bezidejnu. Korporativna kultura i vodstvo međusobno su povezani. Vodstvo je kultura. Zaposlenici kojima se dobro upravlja doživljavaju svoju kulturu kao pozitivnu i u skladu s tim podržavaju tvrtku.

I sam Profesio shvaća važnost dobre korporativne kulture. Važno je da se djelatnici osjećaju kao dio tima. Fokus nam nije na radnom vremenu nego na dobro obavljenom poslu i postignutom rezultatu. Pogreške predstavljaju temelj za napredak. Iz njih učimo kako biti bolji.

Podijeli:

Poslednje sa bloga

Evidencija o radnom vremenu radnika

U prošlom članku smo vam objasnili koje su se izmjene dogodile u evidencijama s radnicima te  evidencijama o fizičkim osobama na temelju drugih ugovora,. U