Tržište rada posljednjih se godina iz temelja promijenilo. U prošlosti je bilo dovoljno staviti oglas na portal za traženje poslova i kasnije filtrirati prave kandidate od silnih prijava koje su pristizale. Tržište rada bilo je prepuno kandidata za većinu područja. Poslodavci su bili u povoljnoj situaciji jer su imali širok raspon podnositelja zahtjeva. Demografski razvoj i nove tehnologije dovele su do toga da se tržište rada u mnogim zanimanjima promijenilo u korist zaposlenika. Broj slobodnih radnih mjesta veći je od broja kvalificiranih zaposlenika koji bi mogli popuniti tražena radna mjesta.
Danas je potrebno tražiti zaposlenike putem različitih kanala kako bi se uopće pronašli prikladni kandidati. Promijenjeni uvjeti poslovanja zahtijevaju nove pristupe prilikom zapošljavanja. Zapošljavanje ljudi je u osnovi prodaja kao i svaka druga. Međutim, proizvod koji nudite ste vi i vaša tvrtka. Kao i kod svakog prodajnog procesa, prvo morate definirati koga uopće tražite. Zatim predstavljate vašu tvrtku na atraktivan način kako biste skrenuli pozornost na sebe i uvjerili kandidata da ste baš vi tvrtka koja je dobra za njega.
Svakako prilikom zapošljavanja pomaže detaljan opis posla, jer olakšava potragu za pravim kandidatom. Detaljno definiranje aktivnosti, zadataka, ciljeva i rezultata za svako područje i svako radno mjesto u tvrtki omogućuje vam da se usredotočite na najvažnije pitanje: Tko mi zapravo treba? Na temelju toga možete razmotriti i gdje možete pronaći prave ljude i kako im se najbolje obratiti i inspirirati ih za sebe. Prošlo je dvije godine od početka COVIDA – 19 te treba imati na umu da su se u tom razdoblju pojavili novi trendovi za koje je očekivati da će se nastaviti i u 2022. godini.
Neki od njih su:
- Intervju-i na daljinu
Ovo je jedan od najznačajnijih trendova te onaj koji predstavlja najveću promjenu u usporedbi sa vremenom prije pandemije.
U međunarodnom poslovanju i prije pandemije određene faze intervju-a su bile su odrađene preko tada najpopularnijeg Skypa, dok u današnje vrijeme i većina lokalnih tvrtki intervju-e radi na daljinu, najčešće putem MS365 Teams ili Zoom-a.
Ovaj način vođenja razgovora predstavlja izazov na obje strane. Poslodavci su ponekad prisiljeni donositi odluke o zapošljavanju bez da uživo upoznaju i osjete buduće članove svog tima. Kandidati s druge strane moraju biti otvoreni za takav način razgovora. Moraju znati koristiti Software, biti spremni na korištenje kamere te biti upoznati sa osnovama komunikacije putem video poziva. Ovdje ponekad dolazi do situacije da se s jedne strane susretnu osobe koje svakodnevno vode video pozive i oni koji to rade jako rijetko ili čak po prvi put. U iznimnim slučajevima se može desiti da vrlo kvalificirani kandidat otpadne zbog loše vođenog video poziva.
2. Iskustvo kandidata rada na daljinu
Zbog rada na daljinu i manjeg kontakta između zaposlenika, danas je još poželjnije da zaposlenik ima prethodno iskustvo iz područja rada za kojeg se vrši regrutaciju odnosno da ima i iskustvo i naviku rada na daljinu. Također da zaposlenik zna odvojiti privatni život od poslovnog. Prednosti rada na daljinu uključuju kompatibilnost obitelji i karijere, a time i lakše zapošljavanje kvalificiranih zaposlenika. Motivacija i koncentracija zaposlenika obično se povećavaju zbog nesmetanog samostalnog rada. Ukidanjem putovanja na posao postoje još dva pozitivna učinka: s jedne strane, čista ušteda vremena, s druge strane, zbog uklanjanja prometnih gužvi opušteniji su, a time i zadovoljniji zaposlenici.
3. Raznolikost i uključivanje
Prema studijama i podacima tvrtke koje gaje raznolikost i uključivost, luče bolje poslovne rezultate te bilježe više stopa razvoja i rasta. Mlađe generacije su često ambasadori kulture koja ne podržava diskriminaciju na bazi spola, spolne orijentacije, rase, religije i slično. Stoga je prilikom regrutacije važno upoznati se sa stajalištem kandidata prema organizacijama koje promoviraju takvu kulturu.
Ukoliko imate nedoumica o procesu regrutacije ili trebate podršku kontaktirajte nas na www.profesio.hr.
Autor: Jurja Prpić