Kako bi tvrtka bila uspješna nije samo važno naći kvalificirane i kvalitetne radnike već je cilj takve radnike i zadržati. Mnogim tvrtkama to nije lako. Nakon što ulože u radnika i pruže mu adekvatnu obuku dogodi se da radnik daje otkaz te odlazi i odnosi sa sobom svoje dragocjeno znanje. Kvalitetne i kvalificirane radnike teško je pronaći, a pogotovo kada su u pitanju visoko specijalizirani stručnjaci. Kako to zaustaviti?
Svatko tko osjeća posebnu sponu sa svojim poslodavcem spreman je raditi bolje, ima kvalitetnije ideje koje unapređuju tvrtku te je poduzetniji. To je svakako san svakog poslodavca. Strateška lojalnost zaposlenika dovodi do toga da se zaposlenici identificiraju sa svojom tvrtkom.
Najteže je pronaći kvalitetne i kvalificirane zaposlenike koji su vam potrebni. Kada je riječ o dugotrajnom zaposlenju to svakako nije lako. Kako zaposliti kvalificirane zaposlenike i gdje možete pronaći velike potencijale?
Prvo pitanje koje si svi postavljaju oko traženja posla je : Što moja tvrtka može učiniti za mene? Mnogi će pomisliti da je plaća ključ kod odabira posla. To nije uvijek tako pri odabiru radnog mjesta. Uveliko je važan imidž i radno okruženje. Pitanje je što vašu tvrtku razlikuje od drugih. Novo zapošljavanje će biti uspješno ukoliko se očekivanja mogu ispuniti s obje strane.
Ne možete pronaći odgovarajuće zaposlenike i gubite dragocjeno vrijeme sa životopisima koji vam nisu kvalitetni? Velike su šanse da tražite na pogrešnim mjestima. Oglasi na burzama u načelu nisu loša ideja, ali ako tražite specifične vještine ili inovativne ideje, trebali biste napustiti provjerene puteve.
Umjesto pasivnog čekanja posvetite se aktivnom traženju. Osim poslovnih društvenih mreža unajmite agenciju kako bi Vam pronašla kvalitetnog i odgovarajućeg radnika. S druge strane možete se staviti u središte pozornosti kao tvrtka i tako privući pažnju zanimljivih ljudi. Baze podataka o podnositeljima zahtjeva za industriju također mogu biti korisne ako tražite nešto posebno. Sajmovi karijera i razmjene poslova također su popularni pri traženju kandidata. Prilikom pronalaženja kvalitetnih i kvalificiranih radnika svakako treba imati i dobru komunikaciju s odjelom ljudskih resursa jer oni znaju što je zaista važno. Odgovarajuće kandidate najviše privlači dobra radna atmosfera, a odmah zatim odgovorni zadaci i prilika da se ostvare. Ukoliko im to omogućite već u probnom razdoblju veza između vas i zaposlenika može se pretvoriti u dugotrajni odnos koji i priželjkujete.
Ključno je brendiranje vas kao poslodavca. Ukoliko imate dobar imidž postajete privlačniji potencijalnim zaposlenicima te vam je lakše doći do njih nego konkurenciji.
Kako bi povećali atraktivnost vaše tvrtke bitno je da su postojeći zaposlenici zadovoljni te da oni vašu tvrtku smatraju najboljom. Ovdje se postavlja pitanje što to čini tvrtku kao najboljim i najtraženijim poslodavcem? Što to tvrtka može napraviti za svog zaposlenika kako bi on bio zadovoljan? Naravno da je redovitost i visina plaće svakako jedna od bitnijih stvari. No, da li je najbitnija? Svaki zaposlenik očekuje da mu poslodavac omogući ravnotežu između poslovnog i privatnog života. Također i ukoliko ste u mogućnosti omogućite fleksibilno radno vrijeme. Bitna stavka je i omogućiti samostalan rad, pohvalu kada su nešto dobro odradili i jednakost među zaposlenicima.
Kada dolazi novi zaposlenik napravite mu dobrodošlicu. Budite transparenti i redovito mu dajte povratne informacije. Svakom novom zaposleniku dodijelite buddy-ja koji će mu pomoći dok se uhoda u posao, a vama će dati povratnu informaciju o novom djelatniku.
Svakako kod zaposlenika koristite polugodišnje ili godišnje upitnike o vodstvu i samom zadovoljstvu o tvrtki. Pokažite da vam je njihovo mišljenje važno. Ponudite im mogućnost da kažu s čime nisu zadovoljni i što misle da bi se moglo promijeniti ili popraviti. Ovakvim pristupom stvarate transparentnu kulturu u samoj organizaciji i dajete mogućnost redovitog informiranja i stvaranja dobre radne atmosfere. Sve to daje pozitivan imidž vama kao poslodavcu. Motivirani i sretni zaposlenici koji vole svoju tvrtku dugoročno koriste svoj talent za vas.
Ukoliko primijetite povećanu fluktuaciju u kratkom vremenu vrijeme je za djelovanje. Visoka fluktuacija vrlo je štetna za svakog poslodavca. Osim što naši zaposlenici odlaze konkurenciji i tako stvaraju negativnu sliku o nama, odnose sa sobom i svoje znanje koje nam je uveliko potrebno. Valja naglasiti i financijski aspekt kao i vrijeme potrebno za pronalazak novog radnika.
Osim već navedenih poticaja za zadovoljstvo i ostanak zaposlenika postoje i druga sredstva za podizanje zadovoljstva zaposlenika. To može uključivati bonove za obrok, rad od kuće, dodaci za godišnji odmor, bonus za rođenje djeteta. Ukoliko imate korporaciju koja omogućava popust na svoje proizvode, ponudite ih radnicima. U današnje vrijeme suvremene tehnologije koja nam je svakodnevno potrebna omogućite svojim zaposlenicima adekvatnu i odgovarajuću opremu. Prilikom davanja nagrada ili povlastica obratite pažnju kojem radniku dajete koju nagradu.
Za svaku odluku koju donesete kako bi zadržali svoje zaposlenike imajte strpljenja i ono najvažnije budite dosljedni. Cilj je zadržati najbolje radnike koji vam odgovaraju. Vi najbolje znate koji vam profili radnika trebaju. Radnici koji su stručni za svoje područje, koji imaju veliko radno iskustvo, dobro obrazovanje te specijalisti čije je područje rijetko i traženo. Nemojte zaboraviti da su vam i mladi talenti potrebni. Možda nemaju radnog iskustva, ali donose svježinu u vaš tim. Ulažite u mlade talente, jer ukoliko su zadovoljni biti će s vama dugoročno, što vam je i cilj.
Zapamtite, zadovoljni i predani zaposlenici koji su emocionalno vezani za svoju tvrtku više su posvećeni poslu, pridonose pozitivnom imidžu tvrtke. Klijenti primjećuju njihovo zadovoljstvo u radu što uvelike poboljšava sliku same tvrtke. Svako ulaganje u zaposlenika je dobro ulaganje koje će vam se vratiti u budućnosti.
Autor: Jurja Prpić